Na sesji plenarnej we wtorek 4 kwietnia 2017 r. zostało przyjęto sprawozdanie komisji śledcza ds. pomiarów emisji spalin w sektorze motoryzacyjnym. Śledztwo prowadzone przez rok wykazało, że Volkswagen i inni producenci, korzystając ze specjalnego oprogramowania komputerowego, fałszowali wyniki testów, tymczasowo zmniejszając ilość emitowanych przez samochody szkodliwych substancji. Jednocześnie ustalono, że większość państw członkowskich nie wywiązała się z implementacji prawa europejskiego, umożliwiając producentom oszustwa. Głównym założeniem sprawozdania jest wprowadzenie ściślejszej kontroli i wspólnych zasad unijnych. Powstanie również nowa procedura homologacji oraz testów emisji w realnych warunkach jazdy. Stwierdzono, że jednym z najpoważniejszych problemów było przeprowadzanie testów w laboratoriach, a nie na drogach. Wzmocniony zostanie nadzór na poziomie UE oraz kontrola wdrażania prawa dotyczącego pomiarów.
Komisja została powołana na okres 12 miesięcy w grudniu 2015 r. po ujawnieniu skandalu o fałszerstwach w limitach emisji spalin, kiedy do manipulowania pomiarami przyznał się Volkswagen.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej."
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z uwagi, iż na naszej stronie internetowej używamy plików cookies, służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach, w trosce o Twoją prywatność zmieniliśmy naszą „Politykę prywatności”. Pełny zakres informacji na ten temat znajdziesz tym poniższym linkiem."