8 czerwca 2017 r. Rada przyjęła stanowisko w sprawie dyrektywy zawierającej nowe przepisy dotyczące umów miedzy firmami a konsumentami o dostarczanie treści i świadczenie usług cyfrowych. Nowe przepisy mają zapewnić Europejczykom wysoki poziom ochrony i pewność prawa, zwłaszcza gdy kupują za granicą. Firmy, szczególnie małe i średnie, skorzystają na ułatwieniach w ogólnounijnej sprzedaży.
Co ulegnie zmianie?
- Konsumentom miałyby przysługiwać umowne środki ochrony prawnej nie tylko wtedy, gdy w ramach umowy płacą oni za treści lub usługi cyfrowe, lecz także wtedy, gdy dostarczają danych osobowych, które mają być przetwarzane przez dostawcę.
- Aby chronić interesy zarówno konsumenta, jak i dostawcy, tekst przewiduje, że w razie niedostarczenia treści lub usługi dostawca miałby przed rozwiązaniem umowy jeszcze drugą szansę.
- Odpowiedzialność dostawcy za niezgodność treści lub usługi z umową nie może być krótsza niż dwa lata.
- Okres, w którym ciężar dowodu w przypadku niezgodności treści lub usługi z umową spoczywa na dostawcy, wynosi rok.
Najprawdopodbniej jesienią rozpoczną się negocjacje z Parlamentem nad końcową postacią dyrektywy.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej."
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z uwagi, iż na naszej stronie internetowej używamy plików cookies, służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach, w trosce o Twoją prywatność zmieniliśmy naszą „Politykę prywatności”. Pełny zakres informacji na ten temat znajdziesz tym poniższym linkiem."